Wednesday, June 13, 2007

Kabak Rulo

Sebze ruloları yapmayı seviyorum. İster meze niyetine, ister salata niyetine kabul edin sebzeleri bu şekilde değerlendirmek sofrada şık oluyor. Önce ıspanakla denemiştim. "Havuç da olabilir" dedim. Sonra aklıma kabak geldi. Kabağın da güzel olabileceğini düşündüm. Şimdi de başka sebzeler geliyor aklıma. Kısmet olursa kışın onları da denemek istiyorum.

Kabak için haziran ayını bekledim. Mevsiminde kullanmayı tercih ediyorum sebzeleri. Kabağın havuca göre daha sulu olduğunu düşünerek malzemede biraz değişiklik yaptım. Kullandığım ölçüler şöyle:

-1/2 kg kabak, çekirdekli kısım çıkarılmış, rendelenmiş
-1 kuru soğan
-2 diş sarımsak
-2 tepeleme çorba kaşığı un
-3 yumurta, ak ve sarılar ayrılmış
-Tuz, karabiber, kırmızı biber, biraz dereotu
-Zeytinyağ

İç Malzeme:
-150 gr. süzme yoğurt
-150 gr. krem peynir
-3-4 diş sarımsak(ezilmiş)
-5-6 tane taze soğan( ince kıyılmış)
-Az tuz, dereotu,
-Bir çay bardağı kıyılmış ceviz

Yapılışı:
-Zeytinyağda soğan ve sarımsak kavurulur. Rendelenmiş kabaklar eklenir kuvvetli ateşte su
bırakmasına izin verilmeden kavurmaya devam edilir. Un eklenir. Biraz daha karıştırılıp
ocaktan alınır.Tuz, biber ve dereotu ilave edilir. Ilınınca yumurta sarıları eklenir. Bir fiske tuzla aklar kar haline getirilir. 2-3 seferde kabaklara karıştırılır.
-Yağlı kağıt yerleştirip yağladığımız fırın tepsisine yayılır. Kenarlardan biraz boşluk kalmalı yalnız. Kalınlık bu şekilde iyi oluyor.
-180 derece ısıtılan fırında 10 dk. kadar tutulur.
-Ilınınca, üzerine karıştırılan iç malzeme yayılır.
-Kısa kenarından rulo yapılır.
-Buz dolabında 2-3 saat bekletildikten sonra dilimlenerek servis yapılır.


Afiyet olsun!....

Munevver Sen


Her hakkı bloglararası Kabak Tadı projesine aittir. Bu yazı ile ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

No comments: