Saturday, March 17, 2007

Ceviz soslu balkabak sufle


Kabak yemekleri düşünürken, çok sevdiğimiz suflenin balkabaklısı olmaz mı diye bir fikir düştü aklıma. Öyle ya, çikolatalısı, vanilyalısı, sebzelisi oluyor da balkabaklısı neden olmasın sanki?Suflesever olarak, yıllar içinde ölçülerle oynayarak elde ettiğim bir temel reçetem var. Ona kabak püresi eklemeyi düşündüm ve denemeye başladım.

Beni hiç uğraştırmadı canım kabak, hem de tahmin edilemiyecek kadar lezzetli bir tatlı oldu. Tek zorluğu her sufle gibi son anda hazırlanıyor olması, servise sıcak sıcak çıkması.

Uydurduğum bu sufleyi herkese iftiharla öneriyorum. Sufleleri sıcak soslarla ikram etmeyi sevdiğim için bir de tarçınlı ceviz sosu yaptım. Balkabaklı sufle, sufle sevenler için değişik bir çeşit olacak. Balkabağın vazgeçilmezi ceviz de, sos içinde cabası! Değişik bir sufle yemek istiyorsanız eğer, balkabaklı sufleyi deneyin, çok lezzetli oluyor.

125 ml süt
1 kaşık un (tepeleme)
1 kaşığı tereyağ (silme)
3 yumurta akı
3 yumurta sarısı
80 gr kabak püresi (tarçın ve karanfille pişirilmiş)
3 kaşık toz şeker (tepeleme)
vanilya, tarçın

Önce suflenin cevizli sosu hazırlanır. Sos için yukarıdaki malzemelere ilaveten 1 bardak süt, 1 tepeleme kaşık nişasta, 3 kaşık şeker, 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz, vanilya ve tarçını da malzeme listenize katmanız gerekir. Nişasta bir miktar sütle ezilir. Kalan süt kaynatılır, içine şeker ve nişastalı süt eklenir. Bir kaç dakika pişirilerek akıcı bir kıvamda ocaktan alınır. Ceviz, vanilya ve tarçın katılır. Sos sıcak olarak servise hazır bekletilir.

Suflenin yapımına yağ ve un kavrularak başlanır. Sıcak süt ekleyerek bir kaç dakika pişirilip ılınması beklenir. Ilınan unlu karışıma önce yumurta sarıları sonra kabak püresi eklenerek karıştırılır. Vanilya ve tarçın ilave edilir.

Yumurta akları bir tutam tuz ile kar yapılır. Toz şeker yavaş yavaş eklenip, hızlı devirde bir kaç dakika daha çırpılır.

Aklar, kabaklı karışıma ağır ağır, hep alttan üste doğru, söndürmemeye çalışarak ilave edilir.

İyice yağlanıp pudra şekeri ile kaplanan sufle kaplarına, üstten bir parmak boşluk kalacak şekilde boşaltılır. 180 derece ısıtılan fırında 10-12 dakika pişirilir.

Fırından çıkınca üzerlerine pudra şekeri elenir ve bekletmeden sıcak ceviz sosla servis edilir.

Bu ölçülerden 5 adet sufle ve bolca ceviz sos elde ediliyor.

Münevver'ciğim blogundaki yazıdan girişe biraz kattım, yani düpedüz çaldım. Tarifi güzel toparladı, sen ne dersin?

OK


Münevver Şen

Her hakkı bloglararası "Kabak Tadı" projesine aittir.Bu yazıyla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

1 comment:

munevver said...

Oyacığım,senin "Kabak Tadı" projesiyle ilgili açılış yazına istinaden fazla lafları çıkarayım dedim,kendimce.Biraz özetleyerek -ayrı bir arşivim var-oraya almıştım.Zinnur'a da o halini gönderdim.Çok güzel olmuş.Gayet iyi bir giriş yapmışsın.İstediğin gibi alabilirsin elbette. Fikir annemiz sensin .
Sevgiyle,Nane Limon