Friday, March 16, 2007

Beyaz Peynirli Kabaklı Tart


Bir gece beklemeye sabrınız varsa bu tart size göre.

Hamuru için;

150 gram tereyağı

200 gram un

1 bardak su

1 çay kaşığı tuz


İçi için;

100 gram beyaz peynir

1 kabak

2 yumurta

100 ml krema

Maydanoz

tuz

Oda sıcaklığındaki yumuşak tereyağ ve un karıştırılır. Su ve tuz ilave edilerek yoğurulur.
Elde edilen cıvık hamur yağlanmış kelepçeli kalıba kenarları yüksek olacak şekilde yerleştirilip, derin dondurucuda bir gece bekletilir.

Kabak rendelenir. Krema, yumurta ve tuz çırpılır. Rendelenen kabak, ufalanan beyaz peynir ve maydanoz kremalı karışıma eklenerek donmuş hamurun üzerine yayılır.
Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 30 dakika pişirilir.


Notlar


Bu tarifi bir cafenin Fransız şefinden almıştık.
Hamuru hazırladığımda hiç beklediğim gibi çıkmadı. O kadar cıvık bir hamurdu (sulu değil, şekil almayan lastik gibi) ki ilk önce buzdolabına 2 saat beklettim. Ama hamurda hiçbir toparlanma olmadı. O sırada kurabiye pişirdiğim için fırın sıcaktı. Bir parçayı küçük tart kalıplarına yerleştirip denemek için fırına verdim. Ama kalıbın içinde bile şekli yok olup bardak altlığı gibi dümdüz oldu. Yinede atmaya kıyamadığım için kalıba yerleştirip derin dondurucuya koydum. Yaklaşık 24 saat sonra hazırladığım kabaklı iç ile pişirdiğimde nefis bir tat elde ettiğimi gördüm. Yumuşacık ve bir o kadarda lezzetli.
Şimdi hamurdan hazırlayıp, kalıplayıp dondurucuda saklıyorum. Acil durumlar için.

Annoya bu tarif için konuşalım.

Devletşah ne yapmam gerekiyor? İstersen "tereddüt" kısımlarını çıkarıp öyle toparlayalım.

Devletşah

1 comment:

Ergonomi said...

iyi ki notlar vardi civik hamuru gorup panik olmami engelledi buyluga koydum yarin devamini yapacagim-
Kabagin degisik tariflerini g,rup yapmaya baslayinca kabaga asik olacagim galiba
tesekkurler